Dificultăți de Învățare

Dificultățile de învățare cuprind mai multe arii: dificultăți de scris, citit, calcul, atenție, motricitate.

Centrul Edulier este axat pe identificarea, evaluarea și intervenția terapeutică educațională a Tulburărilor specifice de Învățare- scris (disgrafia), citit ( dislexia) , calcul ( discalculia).

TSI nu reprezintă o boală sau un handicap.

Știați că?

Legea 6/2016 pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, privind persoanele cu tulburări de învățare – TSI-(dislexia, disgrafia, discalculia), prevede ca, în învățământul primar să se efectueze, în mod obligatoriu, teste de evaluare a capacității de învățare în vederea depistării precoce a tulburărilor de învățare, stabilirii eventualelor metode specifice de educație și a asigurării terapiilor educaționale de recuperare, specifice. Pe parcursul ciclului de învățământ primar se efectuează evaluări anuale. Prin normele metodologice ale acestei legi, copiii cu TSI beneficiază de măsuri compensatorii.

  • Potrivit estimărilor științifice, dislexia are o incidență de 5% – 12% din populația europeană. La noi în țară cifrele sunt îngrijorătoare: 3 din 20 de elevi de școala primară prezintă o dificultate de învățare, în diferite stadia de la ușoară la severă.
  • Numai în București se estimează un număr de 1170 de copii cu TSI.
  • Asociația Edulier este partenera celor 42 de organizații din 26 de țări europene ce se preocupă de cauza copiilor dislexici.
  • Nu există nicio legătură între gradul de inteligență, efortul individual, poziția socio-economică și prezența dislexiei.
  • Mulți dislexici excelează în domenii precum arhitectură, inginerie sau arte creative. De asemenea, pot fi oameni de afaceri de success.